Leveransvillkor
DHL - Frakt inom Sverige
Vi levererar till närmaste DHL-ombud i Sverige inom 1-3 arbetsdagar. Ordrar lagda innan 12.00 skickas från oss samma dag. Du aviseras med mail så fort ditt paket är påväg och med SMS eller avi när dina varor finns redo för upphämtning.
Fri frakt vid order av ordinarie varor över 2 000 kr, för lägre orderbelopp samt vid köp av nedsatta varor kostar frakten 69 kr.
Hämta i butik
Hämta paketet i
butiken på Nybrogatan 34 utan extra kostnad. Vi meddelar dig när ditt paket är redo för upphämtning. För order lagd innan eller under våra öppettider kan paketet hämtas samma dag. Glöm inte att ta med legitimation.
Hemleverans Best Transport - Stockholm inom tullarna
Få hem din order snabbt och smidigt direkt till dörren! Best Transport erbjuder klimatkompenserad hemleverans i
Stockholm inom tullarna måndag-fredag. Se vilka områden som omfattas på kartan nedan.
Hemleverans Stockholm inom tullarna, 79 kr
Gäller för paket upp till 4 kg. Beställ senast 10.00 för leverans samma dag. Order efter 10.00 levereras nästkommande arbetsdag. Leveranstid sker mellan 12.00-18.00.
Meddela oss på kundservice@lucca.se i samband med att du lagt din order om du är hemma under den beräknade leveranstiden eller om budet kan lämna paketet utanför dörren. Obs! Från det att paketet har lämnats av budet ansvarar du som kund för varorna. Om vi inte har mottagit en bekräftelse på att paketet ska lämnas utanför dörren behöver du vara på plats under hela den angivna leveranstiden för att ta emot paketet annars går budet i retur till oss och du som kund debiteras 125 kr. Avgiften motsvarar kostnader för leveransförsök, returfrakt, expeditionsavgift och hantering.
När din order är packad och redo för leverans får du en bekräftelse av oss via mail.
För att returnera hela eller delar av din order återanvänder du paketet som leveransen kom i, fäster den bifogade returfraktsedeln och lämnar in på närmaste DHL-ombud. Läs mer om returer och byten
här.
Frakt utom Sverige / International Shipping
Vi kan i regel leverera till de flesta länder, vår betalningslösning (Klarna Checkout) hanterar betalning i Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Nederländerna, Belgien och Frankrike. För köp och leverans till andra länder, vänligen kontakta kundtjänst på +46 (0) 8-440 30 05 eller kundservice@lucca.se så hjälper vi dig. Leveranstiden varierar beroende på land och adress, men normalt kan man räkna med ca 3-5 arbetsdagar. Frakten kostar 125 kr. Vid retur debiteras en avgift på 125 kr.
Observera! Alla ordrar skickas från butiken i Stockholm. Skatter och avgifter kan tillkomma för ordrar utanför EU. Vi rekommenderar att kontrollera med det lokala tullkontoret vad som gäller för ditt land.
English
We can deliver to most countries, our payment solution (Klarna Checkout) handles payment in Norway, Finland, Denmark, Germany, Netherlands, Belgium and France. For purchase and delivery to other countries, please contact customer service at +46 (0) 8-440 30 05 or kundservice@lucca.se and we will help you. Delivery times vary depending on country and address, but normally 3-5 business days can be expected. Shipping costs SEK 125.
Note! All orders are sent from the store in Stockholm. Taxes and fees may apply for orders outside the EU. We recommend checking with your local customs office what applies to your country.
Return policy
You can return your items within 14 days from receiving your order. Once the item is returned and accepted, a refund will be issued in the original payment method. We'll deduct a cost of 125 SEK for return shipping from your refund.
Saknade produkter
Saknas en eller flera produkter i din leverans som står med i din order-/leveransbekräftelse går du tillväga på följande sätt.
Skicka e-post till kundservice@lucca.se innehållande med följande information:
- Ordernummer
- Vad som saknas
Transportskadat gods
Gods som erhållit synliga skador i samband med frakt skall reklameras omedelbart till ditt postkontor, i samband med att paketet kvitteras ut. Yttre icke synliga skador skall reklameras inom 7 dagar. Samma rutin gäller för både företagspaket och postpaket. Reklamation kan även ske till Postens kundtjänst på telefon (Privatperson 020-23 22 21, Företag 020-23 22 20). Posten kontaktar sedan oss så att vi kan skicka nya produkter till dig.
Om reklamation ej inkommit inom angiven tid kommer yrkande om ersättning ej att beaktas.
Ej levererade artiklar
Försvunnet eller försenat (5 veckodagar utan spår) gods reklameras till Lucca. Skicka e-post till kundservice@lucca.se, eller ring kundtjänst på 08-440 30 05.
Ej uthämtade paket
Om du önskar returnera din order måste du alltid hämta ut paketet från postombudet eller butiken för att sen returnera det till oss, detta inom 7 dagar från att postombudet mottagit ditt paket eller inom 7 dagar från att du lagt din order om du valt att hämta paketet i butik. När du har hämtat ut ditt paket gäller våra regler för
öppet köp och bytesrätt. I de flesta fall levereras paketet till ett postombud där det ligger i 7 dagar innan det går i retur till oss. När vi har mottagit och behandlat din retur får du ett mail med en returbekräftelse. För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift på 300 kr. Har du valt att hämta ditt paket i butiken debiteras en avgift på 125 kr. Avgiften motsvarar kostnader för expeditionsavgift, eventuell returfrakt och hantering.